“THE BEATLES”

0
162
Lindja e Beatlemania: Vëzhgimi i një historie pesëdhjetëvjeçare (1963–2013)
Kjo ese u botua fillimisht në Librin e Vitit Britannica për vitin 2013. Më pas u përditësua.
Viti 2013 shënoi 50 vjetorin e vitit që Beatles dolën nga të qenit objekt i dashurisë së disa qindra adoleshentëve në një qytet provincial anglez në një fenomen që përfshiu Britaninë dhe Evropën. Viti 1963 ishte viti në të cilin grupi filloi të bënte gjurmën e tij masive në mbarë botën në kulturën popullore dhe hodhi themelet për popullaritetin e tij të qëndrueshëm. Që nga janari,holdbarhet nespresso kapsler grupi kishte lëshuar vetëm një këngë (një disk vinyl që përmban dy këngë: “Love Me Do” dhe “P.S. I Love You”) që kishte rrëmbyer rajonet më të ulëta të listave të rekordeve në Mbretërinë e Bashkuar. Beatles ishin praktikisht të panjohur, përveç besimtarëve në qytetin e tyre të Liverpulit, por deri në fund të vitit një valë e pashembullt e popullaritetit e quajtur “Beatlemania” po përfshinte kontinentin. Sado e pamundur të ishte, pesë ditët e fundit të vitit 1963 panë fillimin e një cunami edhe më të madh entuziazmi në SHBA që brenda disa javësh do të përsëritej dhe madje do të tejkalonte përparimin fillestar të grupit.
Shpejtësia dhe thellësia e ngritjes së famës së Beatles nuk kishte precedent në argëtimin britanik. I formuar nën emrin Quarrymen në fund të vitit 1956 nga 16-vjeçari në atë kohë John Lennon, grupi evoluoi në një ansambël të lidhur ngushtë me kalimin e viteve – duke marrë emrin Beatles në gusht 1960 νακ παπουτσια πεδιλα. Ata fillimisht luajtën versionin e tyre të rock-ut amerikan dhe roll, por në vitin 1962 ata po performonin gjithnjë e më shumë këngë të kompozuara nga Lennon dhe shoku i grupit Paul McCartney. Treshja kryesore e Lennon, McCartney dhe George Harrison ishte në vend deri në shkurt 1958, dhe në gusht 1962 formacioni i njohur më në fund u vendos me rekrutimin e bateristit Ringo Starr.
Edhe me ëndrrat e tyre natyrale adoleshente për të pushtuar botën, “Fab Four” u përball me shanse të mëdha në përpjekjen e tyre për të pasur sukses. Ata ishin vetëm një nga më shumë se 300 grupe të tilla në Liverpool. Industria britanike e argëtimit ishte e përqendruar te Londra dhe përçmonte aspirantët nga një qytet i klasës punëtore në veriun e varfër të Anglisë. Ishte kjo faqe e pastër malore që grupi vëzhgoi në fillim të vitit 1963. Megjithatë, vendosmëria dhe vetëbesimi që i kishin ushqyer për pesë vite të gjata ishin një pjesë integrale e vendosmërisë së tyre për të sfiduar të gjitha gjasat. Një konvergjencë e forcave dhe rrethanave rezultoi në ndarjen që shpërtheu shpërthimin e Beatles. Në shkrimin e këngëve, megjithëse Lennon dhe McCartney kishin filluar thjesht të imitonin heronjtë e tyre muzikorë, krijimtaria e tyre e lindur rezultoi në kompozime që përcillnin përvoja dhe emocione me një autenticitet,holdbarhet nespresso kapsler një origjinalitet dhe një vrull që ishin përtej fushëveprimit të ndikimeve të tyre të hershme. Si interpretues kuarteti nxirrte një optimizëm të bollshëm. Ekipi kryesor që mbështeti grupin ishte gjithashtu vendimtar për përparimin e tyre. Menaxheri Brian Epstein, i cili i zbuloi ato në nëntor 1961, kishte lëmuar skajet e tyre të përafërta të prezantimit (pa prekur muzikën e tyre) për t’i bërë ato të arritshme për një audiencë masive dhe ishte ungjilltari i tyre i palodhur, duke parashikuar me saktësi se ata do të bëheshin “më të mëdhenj se Elvisi”. Producenti George Martin shfrytëzoi, ushqeu dhe formësoi talentin e tyre të sapolindur.
Gjatë disa regjistrimeve – të gjitha të mbushura me të njëjtën energji të pakëndshme – Martini kapi Beatles në kasetë audio. Këngët e tyre të hershme publikoheshin afërsisht çdo tre muaj. Cilësitë ngazëllyese në regjistrime ishin të freskëta për veshët e audiencës, të mësuar në atë kohë me popin anodin amerikan dhe imitimet anemike britanike. Përkon me publikimin e regjistrimeve të tyre ishte orkestrimi i Epstein i një sulmi virtual të valëve ajrore nga grupi. Energjia e tyre natyrore i bëri ata të dëgjonin bindshëm në radio. Pamja e tyre i bëri ata edhe më të efektshëm në televizion, me frizurat e tyre shumë të pazakonta “moptop” dhe kostumet pa jakë. Megjithatë, cilësia e tyre më mbresëlënëse ishte karizma dhe gëzimi i madh që merrnin në performancën, një karakteristikë që ishte kaq e ndryshme nga buzëqeshjet e glazura “showbizzy” të shumicës së artistëve.
Kombinimi i kaq shumë këngëve të mbushura me vetëbesim dhe ekspozimi i gjerë i publikut ndaj Beatles rezultoi në një seri gjithnjë në rritje të hiteve të grupit dhe në një histeri të ngjashme në paraqitjet e tyre të shumta live. Pasi “Please Please Me” kryesoi listat e Britanisë së Madhe në shkurt, dyert u hapën. Një album më i shitur (në mars) i ndjekur me shpejtësi nga këngët “From Me to You” (në prill) dhe “She Loves You” (në gusht) i shndërroi Beatles fillimisht në një modë adoleshente, pastaj në një fenomen pop-kulturor. , dhe më në fund në një thesar kombëtar duke performuar për familjen mbretërore të Britanisë në një teatër prej pelushi në zemër të Londrës.
Për shumë vite, muzika pop britanike kishte qenë nën kontrollin e mjeshtrave të kukullave të moshës së mesme, të cilët nxirrnin idhuj të bindur adoleshente duke kënduar këngë në linjën e montimit dhe duke recituar pabulum të shkruar kur u intervistuan. The Beatles ishin të vetëpërmbajtur si shkrimtarë dhe muzikantë dhe shpirtra të lirë freskues dhe dukshëm spontan kur takuan mediat. Përzierja e vetëbesimit dhe vetë-përçmimit ishte tërheqëse dhe rezultoi të ishte një kombinim fitues.
Asgjë nuk e përmbledhte shpirtin e pafytyrë të Beatles më shumë sesa paraqitja e tyre e shumëpritur në performancën e Varieteteve Mbretërore të Britanisë atë nëntor. Si do të sillej Lennon famëkeq i djallëzuar ndaj ajkës së aristokracisë, fisnikërisë dhe pasurisë së dukshme britanike? Lennon e nxiti audiencën të bashkohej me këngën e tyre të fundit: “A do t’ju duartrokasin njerëzit në vendet më të lira? Dhe pjesa tjetër prej jush – nëse thjesht do të tundni bizhuteritë tuaja.” Beatles nuk ishin vetëm të gjallë, por edhe natyrshëm të mprehtë.
Në muajt e fundit të vitit 1963, vëmendja e Beatles po kthehej gjithashtu tek U.S. Capitol Records, dega amerikane e kompanisë diskografike të grupit në Mbretërinë e Bashkuar, kishte refuzuar tri herë kërkesat nga Londra për të publikuar regjistrimet e Beatles-duke i quajtur ato të papërshtatshme për tregun amerikan. Rrjedhimisht, labelët më të vegjël amerikanë kishin lëshuar disqet e Beatles, por nuk kishin pasur sukses, një faktor që shtoi besimin se oferta e radhës e grupit, “Dua të mbaj dorën tënde”, gjithashtu nuk do t’i interesonte veshët amerikanë. Sidoqoftë, Epstein ngulmoi dhe mori një rrugë tjetër. Në takimet e mesit të nëntorit në qytetin e Nju Jorkut me Ed Sullivan, producent-prezantues i shfaqjes më të njohur të estradës në vend, Epstein e bindi personalisht që të rezervonte Beatles për tre paraqitje të paprecedentë radhazi në shkurt 1964. I armatosur me angazhimin e Sullivanit, Epstein më pas e bindi Capitol për të nënshkruar Beatles dhe për të përkushtuar burime të konsiderueshme promovuese për fillimin e grupit në janar 1964.
Aspiratat amerikane të Beatles nuk do të kishin qenë pjesë e historisë së tyre të vitit 1963, por për një sërë rrethanash fatale. Regjistri i tyre i parë në Capitol ishte planifikuar të dilte në mes të janarit 1964 si një rritje e paraqitjes së tyre debutuese në Sullivan të dielën, më 9 shkurt. Kur U.S. Pres. John F. Kennedy u vra më 22 nëntor 1963, tragjedia vuri në lëvizje një zinxhir ngjarjesh që e shtynë spikerin amerikan të lajmeve Walter Cronkite të luante një sekuencë filmash të shkurtër nga Britania për Beatles në CBS Evening News të martën, më 10 dhjetor. Cronkite arsyetoi se një segment me zemër të lehtë rreth katër të rinjve anglezë me prerje flokësh të çuditshme dhe duke luajtur rock and roll mund të ndihmonte të gëzonte një komb ende të goditur nga pikëllimi. Historia bëri shumë më tepër se kaq. Kjo nxiti një kërkesë të menjëhershme nga të rinjtë amerikanë për të dëgjuar më shumë për këtë kuartet të guximshëm optimist. Ndërsa një ortek interesi u rrit fare natyrshëm, i pa nxitur nga shtëpia diskografike, Capitol më pas mori një vendim të zgjuar. Ai nxori në treg këngën e Beatles më 26 dhjetor – tre javë më herët se sa ishte planifikuar – dhe regjistrimi u bë një sensacion i menjëhershëm në radio. Adoleshentët e një kombi të pikëlluar u mahnitën menjëherë nga ky rekord ngazëllues dhe emocionues, i cili në pesë ditët e para të publikimit, shiti mbi një çerek milion kopje.
Në vitin 1964, Beatles – tashmë duke u ngjitur në qiell – do të kalonin nëpër stratosferën e argëtimit në atë që do të bëhej një udhëtim apolonian drejt dominimit total kulturor. Gjashtë vite të tjera aktive ishin përpara grupit, i cili do të thyente si artistikisht ashtu edhe komercialisht kufijtë e kompozimit të këngës, regjistrimit audio dhe performancës live. Pasionet e tyre sociale dhe politike dhe kërkimet e tyre për rritje shpirtërore dhe artistike frymëzuan ndryshime në sfera të shumta përtej atyre të artit dhe argëtimit. Pastaj, duke sfiduar të gjitha ligjet e njohura më parë të fizikës së të famshmëve, ata u bënë gjelbërim të përhershëm në kulturën popullore. Megjithëse ata u shpërndanë në vitin 1970, popullariteti i tyre mbetet i pashuar dhe ndikimi i tyre vazhdon të ndihet thellësisht. Pesëdhjetë vjet më vonë, muzika dhe shpirti i tyre duket të jetë i përjetshëm.
Shkruar nga : Martin Lewis
Pershtatur per ALBDREAMS MEDIA : Rush Dragu